نجات آب، با وفاق رسانه ای حاصل می شود
نجات آب با وفاق رسانه ای حاصل می شود
سرپرست آبفای خراسان شمالی در دیدار با اصحاب رسانه بر نقش موثر رسانه ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب شرب تاکید کرد.
امیر فاطمی سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر معاونت خبر شبکه استانی اترک و برخی دیگر از رسانه های خبری استان با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب شرب در شرایط کنونی، گفت: رسانهها با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه رسالت خود را در راستای ترویج فرهنگ خوش مصرفی ایفا خواهند کرد.
فاطمی با اشاره به اینکه آب منبعی برگشت ناپذیر است و باید همگان نسبت به اهمیت آن حساس باشند، گفت: همه باید برای حفظ این نعمت الهی دست به دست هم دهیم و با ارائه راهکارهای عملی از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم.
وی از نقش رسانهها در مدیریت افکار عمومی و اطلاعرسانی شفاف قدردانی کرد و گفت: اصحاب رسانه در استان همواره در انعکاس اخبار بهویژه در حوزه آب و فاضلاب، با دقت، سرعت و صحت عمل کرده و نقش مهمی در آگاهیبخشی و جلب مشارکت شهروندان دارند.
فاطمی در ادامه گذری بر پروژه های فعال استان زد و اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وقوع خشکسالی و کمبود منابع آبی، این شرکت با اجرای پروژه های کوتاه مدت توانسته مرهمی بر زخم تشنگی برخی مناطق روستایی بگذارد.
وی کمبود اعتبارات را یکی از مهمترین چالش های آبفا در اجرای پروژه های بلندمدت آب و فاضلاب دانست و عنوان کرد: علیرغم کمبود اعتبارات، تمامی پروژه ها در حوزه آب و فاضلاب فعال است و بدون وقفه ادامه دارد این در حالی است که این شرکت برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های فعال ، ۴هزار ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و ۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه فاضلاب نیاز دارد.
سرپرست آبفای استان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح های بلندمدت این است، در چند سال آینده، آب شرب مشترکین شهری و روستایی حتی در شرایط بحرانی، نیز تامین شود.
وی گفت: اگر همه شهروندان مصرف آب خود را بهینه کنند، میتوانیم بسیاری از کمبودهای آبی را جبران کنیم.
فاطمی ابراز داشت: با وجود تلاش شرکت و رسانه ها در بحث آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، متأسفانه برخی عادات اشتباه مانند باز گذاشتن شیر آب هنگام شستوشو، مسواک زدن، استحمام طولانی، مصارف غیرمجاز بویژه در روستاها، مصرف را چندین برابر میکند؛ رسانهها باید این پیام را به مردم منتقل کنند که منابع آبی محدود و حفاظت از آن وظیفه همگانی است.
نظر دهید