• 1403/07/19 - 23:59
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree
در سالروز ورود مبارک رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی؛

آب رسانی به ۵ روستای حاشیه شهر بجنورد به بهره برداری رسید

مدیرعامل آبفای استان خراسان شمالی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بجنورد شامل ۱۰ روستا است که امروز در فاز اول ۲۵۶۰ نفر جمعیت در ۵ روستای کلاته نقی، مرز، بازخانه، رشوانلو و حمزانلو از نعمت آب پایدار بهره‌ مند شدند.

 حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه بجنورد,رضا عطایی (رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ),

فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بجنورد  امروز همزمان با سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار بجنورد، مدیرعامل آبفا و سایر مسئولین استانی افتتاح شد.    

رضا عطایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این آیین گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بجنورد شامل ۱۰ روستا است که امروز در فاز اول  ۵ روستای کلاته نقی، مرز، بازخانه، رشوانلو و حمزانلو  از نعمت آب پایدار بهره مند شدند.

عطایی افزود: این طرح با حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی، اجرای ۱۵ کیلومتر خط انتقال و ۳ کیلومتر شبکه توزیع، برق رسانی به چاه و ایستگاه پمپاژ به طول ۷۰۰ متر، احداث ۷ باب مخزن ذخیره و تعادلی به ظرفیت ۱۷۰۰ مترمکعب، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث اتاقک سرچاه و فشارشکن، ۶۲هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۰ هزار مترمکعب خاکریزی و ۴۶۰ مترمکعب بتن ریزی  با تلاش شبانه روزی سقایان آب در شرکت آبفای استان امروز به ثمر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح در فاز اول ۲۵۶۰ نفر از نعمت آب پایدار بهره مند شدند، عنوان کرد: با اتمام این طرح و آبرسانی به ۵ روستای برج، صندل آباد، کلاته یاور، ینگه قلعه و پاقلعه از دیگر روستاهای حاشیه شهر بجنورد در مجموع فاز اول و دوم، جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر  از نعمت آب پایدار بهره مند خواهند شد.

عطایی خاطرنشان کرد:   این پروژه در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده است و برای اتمام طرح، ۴۰ میلیارد تومان دیگرمورد نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه شهر بجنورد در آیین افتتاح فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بجنورد با گرامی داشت سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی گفت: همانطور که همگان اذعان دارند، سفر رهبری، سفر ویژه‌ ایبرای استان بود که در همه زمینه‌ ها اعم از حوزه‌ های عمرانی، آموزشی، دانشگاه‌ ها و… از برکات این سفر بهره مند شدند.

نماینده ولی فقیه در بجنورد ضمن قدردانی از شرکت آبفای خراسان شمالی به جهت اقدامات موثر در بخش آبرسانی به مناطق مختلف استان بویژه مناطق روستایی و کم برخوردار گفت: مسئله آب به جهت خشکسالی‌ های پی در پی بعنوان یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز در استان و در  کشور مطرح است.

وی عنوان کرد: اجرا و بهره برداری از این طرح آبرسانی به جهت رفع مشکلات مردم این مناطق در حوزه آب شرب و بهداشت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

استاندار خراسان شمالی هم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مقاومت، سفر مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ به خراسان شمالی را نقطه عطف توسعه برشمرد و از همت دولت شهید رئیسی برای اتمام پروژه‌ های باقیمانده و تعهد شده در بخش‌ های مختلف گفت و نقش برجسته‌ جمهوری اسلامی ایران را در تحولات بین المللی مرهون رهبری‌ های مقام عظمای ولایت دانست.
حسین نژاد به نتیجه رسیدن پروژه‌ آبرسانی از چاه‌ های کلاته نقی را حاصل عزم جزم همه مسئولین در رفع مشکلات مردم و وحدت آنان حول نماینده ولی فقیه خواند و اظهار امیدواری کرد: مسیر روشن و برنامه‌ ریزی‌ های مدون در حوزه آب استان در دولت جدید باید پیگیری شود و مسیر پیشرفت استان باسرعت بیشتری ادامه یابد.
باقرپور فرماندار بجنورد نیز به پروژه‌ های آب شرب شهرستان بجنورد اشاره کرد و گفت: ایجاد اسکله شناور در سد شیرین دره، حفر و تجهیز چاه در کلاته نقی و انتقال آب آن به بجنورد و… با دستور استاندار پیگیری شد.
وی یادآوری کرد: آبرسانی به بسیاری از روستاهای شهرستان بجنورد در حال اجراست و در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست.

پاکمهر، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، آبرسانی از کلاته نقی به روستاهای اطراف بجنورد را مورد توجه قرار داد و سختکوشی استاندار و همدلی مسئولین ارشد استانی را موجب نتیجه بخشی این پروژه‌ در مدت زمان کم دانست و گفت: این پروژه از معدود پروژه‌ های آبرسانی است که همزمان با انتقال آب تمامی بخش‌ های آن مانند حفر و تجهیز چاه، ساخت مخازن و… به اتمام رسیده است.

وی یادآوری کرد: برای مجموع ۱۰ روستای این منطقه با بیش از ۱۱ هزار نفر آب مورد نیاز تامین شد و انشالله تا پایان سال به بهره برداری می‌ رسد و لازم است تا مردم نسبت به صرفه‌ جویی در آب بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

  • گروه خبری : اخبار داغ,تازه ترین اخبار,پربازدیدترین اخبار,آب
  • کد خبر : 551
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید