• 1403/05/01 - 11:10
  • - تعداد بازدید: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

انجام بیش از 5 هزار و 600 مورد آزمایش جهت پایش کیفیت آب شرب در استان خراسان شمالی

رضا عطایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ ترین زیرساخت‌ های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب، آزمایشگاه‌ های آب و فاضلاب می‌ باشند، گفت: آب برای آن که قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌ های آن با استاندارد‌ های ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا از سلامت آن برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: کنترل کیفیت آب آشامیدنی استان در ۱۷ آزمایشگاه انجام می‌شود و خروجی این آزمایشگاه‌ ها بیانگر وضعیت سلامت آب آشامیدنی خراسان شمالی است.

عطایی با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار و ۶۳۶   مورد آزمایش پایش کیفیت آب شرب در استان گفت: از این تعداد، ۳ هزار و ۶۰۷ مورد آزمایش میکروبی بر روی آب آشامیدنی استان توسط کارشناسان و پرسنل این شرکت انجام شده است.

وی افزود: همکاران ما در آزمایشگاه  کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در این مدت بالغ بر یک هزار و ۱۸۵ آزمون باکتری‌ های هتروتروف (HPC)، ۶۷۱ آزمون شیمیایی، ۱۳۴ آزمون بیولوژی و ۳۹ آزمون فلزات سنگین انجام دادند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۹۴ هزار مورد آزمون کلرسنجی در سطح استان انجام شده که از این تعداد حدود۸۵۰۰ کلرسنجی در سطح شهرها و ۸۵۵۰۰ کلرسنجی از سطح روستاهای استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از کلیه این آزمایشات بیانگر این است که آب آشامیدنی در استان خراسان شمالی در حد استاندارد بوده و از سلامت کامل برخورداراست.

وی تاکید کرد: نمونه‌ برداری‌ و آزمایش‌ ها به صورت مستمر انجام می‌ شود و کیفیت آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان است.

در حال حاضر در  شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، ۱۷ آزمایشگاه آب در بخش‌ های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند و ۱۳ کارشناس در آزمایشگاه‌ های آب و فاضلاب در رشته‌ های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی در حال خدمت هستند.

  • گروه خبری : تازه ترین اخبار,آب
  • کد خبر : 386
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید