• 1403/05/08 - 12:51
  • - تعداد بازدید: 95
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

جلسه واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شیروان به نیروگاه سیکل ترکیبی در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از واگذاری پساب شهرستان شیروان به نیروگاه سیکل ترکیبی این شهر خبر داد.

جلسه واگذاری پساب تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شیروان به نیروگاه سیکل ترکیبی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شیروان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ایخراسان برگزار شد.

رضا عطایی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی گفت: استفاده از فاضلاب یکی از چالشهای بسیار مهم در دنیای امروز می‌ باشد تا بتوان به کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ های پیاپی غلبه کرد.

عطایی افزود: اکروز استفاده از پساب فاضلاب به عنوان یک منبع آبی پایدار و رو به افزایش در تمامی جوامع بشری مطرح است که می‌ تواند کاربردهای فراوانی در صنعت، کشاورزی، تغذیه سفره‌ های زیرزمینی، احیای رودخانه‌ ها و… داشته باشد که در همین راستا یکی از برنامه‌ های مهم شرکت آّبفای استان خراسان شمالی ترغیب صنایع به استفاده از پساب فاضلاب بجای آب‌ های باکیفیت است.

وی عنوان کرد: در این راستا و با توجه به شرایط نامناسب و منابع آبی اندک در شهرستان شیروان جلسه واگذاری پساب شهرستان شیروان به نیروگاه سیکل ترکیبی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری فراخوان و مناقصه جهت اجرای این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این مهم در فاز مذاکرات سازمانی و رفع ناترازی بین شرکت آبفا و نیروگاه سیکل ترکیبی است.

وی خاطرنشان ساخت: با عملیاتی شدن این پروژه، منبع آبی پایداری برای این واحد صنعتی فراهم و موجب افزایش ظرفیت آب باکیفیت جهت تولید آب شرب به‌ ویژه در مناطق کم آب استان می‌ شود.

  • گروه خبری : تازه ترین اخبار,فاضلاب
  • کد خبر : 383
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید