• 1403/02/18 - 09:06
  • - تعداد بازدید: 75
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
روستاهای بحرانی در اولویت اجرای پروژه های بارویکرد جهاد آبرسانی در خراسان شمالی

روستاهای بحرانی در اولویت اجرای پروژه های بارویکرد جهاد آبرسانی در خراسان شمالی

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی باحضور در دفتر فرماندار بجنورد، گزارشی از تاسیسات آبرسانی بجنورد ارائه نمود و گفت: منابع آبی استان به دلیل تغییرات اقلیمی در معرض خطر جدی قرار دارد.

 رمضان محبتی ( معاون بهره برداری و توسعه شبکه آب ),امیر فاطمی ( مدیر امور بجنورد),محمدباقر باقرپور ( فرماندار شهرستان بجنورد ),رضا عطایی (رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ),

عطایی عنوان کرد: برای حفظ شرایط موجود کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان زحمات بسیاری متحمل می‌شوند و تلاش می‌کنند طبعات ناشی از کسری‌های آب را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه این دیدار اقدامات آبرسانی شهر و روستاهای بجنورد را تشریح کرد و گفت: آبرسانی به شهر بجنورد از چاه‌های کلاته نقی با ۲ حلقه چاه، ۷ حلقه چاه در منطقه موسوم به پلنگ دره، یک حلقه چاه آهکی (شماره۴)، ۲ حلقه چاه در علی آباد، احداث مخزن ۱۰هزار مترمکعبی گلستان شهر و مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی تخته ارکان در دست اجرا است.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای شهرستان بجنورد عنوان کرد: آبرسانی به ۳۴ روستای مجتمع شیرین دره (طبق قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ) در حال اجرا است که ۸ روستای منطقه کسبایر وارد مدار بهره برداری شده و مردم طعم شیرین آب شرب را چشیده اند.

عطایی در ادامه به اصلاح و توسعه خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع روستایی اشاره و اظهار داشت: اصلاح و توسعه خط انتقال، شبکه توزیع و تاسیسات روستایی در مجتمع ۱۱ روستایی کلاته یاور، برج و صندل آباد در حاشیه شهر بجنورد و همچنین مجتمع ۳ روستایی یکه شاخ، قزلقان، ناوه و آبچور در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: حفاری چاه‌ها در روستاهای رشوانلو، حمید، میانزو، دربند، امیرآباد، قلعه محمدی، قوچ قلعه سیساب، کوه کمر چهارخروار و بهسازی چشمه ناوه و چشمه آبچور در دست اجرا و یا به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آّب و فاضلاب استان با تاکید بر اینکه از پروژه‌های مذکور آبرسانی به شهر بجنورد از پلنگ دره در اولویت اجرایی قرار دارد، گفت: این پروژه مقدار کسری آب شرب شهر بجنورد را در پیک مصرف تامین و جایگزین مطمئنی برای آب سد است.

فرماندار بجنورد هم در این دیدار عنوان کرد: عدالت در توزیع اعتبارات از اهمیت ویژه‌ایبرخوردار است و تاثیر مستقیمی در ثمربخشی و اتمام پروژه‌ها خواهد داشت.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار داغ,تازه ترین اخبار,پربازدیدترین اخبار,عمومی,آب,جلسات
  • کد خبر : 308
کلمات کلیدی
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

تصاویر